Csurgói süllők

Posted on december 29, 2011, under Horgásztörténetek.

Az első halamA Fehérvárcsurgói víztározó elsősorban a nagy pontyairól és a harcsáiról ismert. Mi azonban mégis a süllőket terveztük üldözőbe venni, ők is szép számmal vannak jelen a tóban.  Gergővel az év során többször próbáltam egy közös pecát összehozni, de mindig közbejött valami. Az évet nem szerettem volna enélkül zárni és szerencsére december közepére sikerült leszervezni egy jó kis pergetést.
Reggel nem siettünk, a hajnali fagyokat szivesen kihagytuk volna, így fél tízre beszéltük meg a találkozót. Az időjárásra nem panaszkodhattunk, a légmozgás minimális volt, illetve a a felhők ellenére csapadék sem esett. A jó idő másokat is kicsalt a vízre, egy kisebb “pergetőverseny” zajlott a tavon és ez azt is jelentette, hogy szépen fogtak mostanában. Nem is húztuk tovább az időt, bepakoltunk gyorsan a csónakba, felszereltük a botokat és már motoroztunk is befelé.1,8kgGergő egyik barátja már a vizen volt, egy süllőnél járt, igaz élőhallal pecázott. Innentől kezdve ő is mobilabb módszert választotta, egymás mellett dobáltunk, de azért egy kishalat is folyamatosan úsztatott. Műcsalikat tekintve egyértelmű volt a választás, gumikkal dobált mindenki, az ilyen mély, 4-5 méteres vízben más nem is jöhetett szóba. Én a máshol bevált kisebb gumihalakat és twistereket hoztam, míg barátom az átlagosabb méreteket preferálta. Neki volt igaza, ugyanis hamar ütése lett, egy jobb halat akasztott ami sajnos néhány méter után lemaradt. Ezután már nem volt kapás, nekem is csak egy akadó jutott, így továbbálltunk.
A terv az volt, hogy a nap folyamán végigjárunk jópár helyet, előbb-utóbb csak beletalálunk egy csapatba. A következő megállón sem változott a helyzet, csak annyit, hogy ezúttal Gergőnek meglett a hal, egy nagyon szép két és feles süllő képében. Nekem továbbra is semmi, egyelőre a felszerelésemre fogtam a dolgot, ugyanis a régi gumis pálcámat eladtam, az új még nem jött meg, így nem a legideálisabb cuccal jöttem. Persze az ok valójában nem ez volt, de jó másra hárítani a dolgot. Telt az idő, barátomnak újabb kapásai voltak, de valahogy a szerencse nem állt mellé, vagy meg sem akadtak a halak, vagy gyorsan távoztak a horogról.PortréTöbb óra telt el amikor ismét sikerült beszakadnom. Próbálkoztam közben drop-shottal is, de a kicsi csalijaimra nem akadt jelentkező. Ekkor jött el a pillanat, hogy feladjam ezt a taktikát és kértem Gergőtől egy nagyobb gumit. Volt nálam hozzáillő fej és repült is a műcsali. Nem telt el sok idő, a csónakhoz közel egy ütést éreztem, majd a bevágás után szinte feltéptem az első süllőmet a mélyből. Nem volt nagy, de megmentett a betlitől, így nagyon örültem neki. Innentől kezdve viszont ha nem is gyakran, de rendszeresen nekem is lett kapásom, a nagyobb gumi megtette a hatását. Társamnak a pechszériája közben folytatódott, minden hala elment, hol a csónak mellett, hol nem is ült a bevágás. Nem igazán értettük a dolgot, horgai élesek voltak, botja elég erős volt, hogy átüsse a süllő csontos pofáját, fonott zsinórja is rendben volt.BúcsúhalTeltek az órák, jól szórakoztunk és a nagy beszélgetések mellett meglett a harmadik süllőm is. Persze a kölcsön csalit is sikerült ekkor egy akadóba vezetni véglegesen, így visszatértem a sajátjaimhoz. A nap zárásaként, végre az eredeti tervem is működött, sikerült egy utolsó süllőt a csónakba kormányozni, így néggyel zártam a napot. Egyik sem volt negyven centi alatt és a legnagyobb 1,8kg-os volt, szóval nem panaszkodhattam. A süllők igaz a sok zaklatásnak köszönhetően nem álltak össze egy nagyobb csapatba, de azért folyamatosan haladva mindenhol lehetett egy-egy példányt elcsípni.
Napnyugtára érkeztünk meg a kikötőbe, ahol már csak egy ellenőrzésen estünk át és pakolhattunk is a kocsiba. Közben több csónak szép süllőket hozott a partra, illetve a halőr is elmesélte, hogy szinte mindenki fogott aznap, sikerült belenyúlnunk. A parton horgászók sem tétlenkedtek, láttunk egy gyönyörű csukafogást is még korábban. Soha rosszabb napot úgy gondolom, ide biztosan jönni fogok még.