Egy csukás nap

Posted on október 7, 2011, under Horgásztörténetek.

Az elsőLassan már hagyománnyá válik, hogy ősszel elmegyünk barátokkal Bugaszegre csukázni. Igaz idén ez nem teljesen így indult, egy jóhírű csukás tóra készültünk eredetileg, de miután jobban utánanéztünk kiderült, hogy egy kis kacsaúsztatóról van szó, így jött a “B” terv. Bugaszeget már ismertük, tudtuk mire számíthatunk, nincs messze, csónak is van és elég nagy ahhoz, hogy egy nap alatt ne dobáljuk szét.
A víz az utóbbi időben úgy tűnt, hogy sokat vesztett a népszerűségéből, ugyanis október elsején a szokatlanul meleg időben, gyakorlatilag üres volt a part. Persze a mi szempontunkból ez inkább jó hír volt, de jelezte, hogy egy jó eredményért meg kell majd dolgozni. Sokat ezen nem agyaltunk, gyorsan elfoglaltuk a két csónakot és már eveztünk is befelé. A tóról az előzetes infok nem voltak pontosak, tisztább vízre számítottunk, illetve a vízszint is magasabb volt, mint vártuk.
A horgászat viszont már a hagyományok szerint indult, kedvenc helyemen a csatornában kezdtünk és relatíve hamar fogtunk néhány csukát. Válogatósak most nem voltak, Szecsi twisterrel, én pedig egy kisebb jerk csalival voltam eredményes. Hoztunk magunkkal egy walkie-talkie-t is, így könnyedén tudtuk a másik csónakkal tartani a kapcsolatot, eddigre már nekik is lett csuka is és sügér is. Ez utóbbin felbuzdulva elővettem a könnyű pálcámat és rájuk próbáltam. Az egyik nádcsomó tövében találtam is néhányat, de csak ütésekig jutottam, vagy nem voltak elég éhesek, vagy túl picik voltak.Reggel
Közben a reggeli varázs elmúlt és a hőmérséklet rohamos emelkedésével fordított arányban változott a halak kapókedve. A víz teljesen süket lett, hiába próbálkoztunk sokféle csalival, egyetlen kapásunk nem volt. Körbeeveztük a fél tavat, de csak a nyári időt élvezhettük, a fárasztásokat nem. A nap melegére a vízfelszínt rengeteg apróhal lepte el, de a rablók őket sem követték. Kihasználtuk az időt, rendeltünk néhány pizzát és a parton kényelmesen megebédeltünk, jól is esett egy kis pihenés, meg át tudtuk beszélni a történteket, illetve a délutáni terveket. Kaptunk némi infot a tógazdától, a tó legmélyebb részét javasolta, így ezzel indítottunk. Persze a kapás itt is elmaradt és folytattuk az előző években már bevált helyekkel a horgászatot. Eltelt néhány óra és végre Szecsinek kapása volt és újabb csukát szákoltunk. Ez már reményre adott okot, ugyanis egy olyan helyen jött amit előtte már alaposan megdobáltunk, majd át is eveztünk felette, mégis itt jött a hal. Folytattuk az utat és társam újabb kapást regisztrált, igaz ez lefordult szákolás előtt. Közben a másik csónakból is bíztató hírek jöttek, úgy tűnt ismét megindultak a csukák.A legnagyobb
A csalikkal való kisérletezést ezzel befejeztem, felkerült kedvenc gumihalam és dobáltam tovább. A siker nem maradt el, volt egy ütésem, majd nem sokkal utána a csuka lendületből kapta el csalim és egy szép kirohanással indított. Nem volt nagy, így az ereje hamar elfogyott és sikerült egy rövid időre a csónakba emelni. Persze a kapásokért így is meg kellett dolgozni, de szemmel láthatóan megváltozott valami. A kiszemelt rész közben “elfogyott”, a hátralévő részeit nemrég érkezett pontyhorgászok foglalták el, így tovább kellett állni. Úgy döntöttünk visszamegyünk a csatornába és ott folytatjuk. Ez jó döntésnek bizonyult, mert több kapásunk is volt, mindketten fogtunk halat, illetve veszítettünk is, mindezt úgy, hogy barátaink csónakját követtük és az általuk hátrahagyott helyeken dobáltunk.
A napnyugta gyorsan közeledett és ugyanolyan hirtelen ahogy megindultak a kapások abba is maradtak. A tó is zárt lassan, meghallottuk a nap végét jelző dudát és elindultunk kifelé. Igaz nem fogtunk sokat, fejenként 3-4db csuka volt a vége és az átlagméret az 50-55cm-es tartományból került ki, de remekül szórakoztunk. A hangulat végig remek volt, az idő nem különben így mindenképp megérte eljönni. Azt is jó volt látni, hogy a korábbi években kórosan soványnak tűnő csukák szépen kikerekedtek, jól érzik magukat és szépen nőnek. Igaz a táplálkozni csak reggel és a délután egy rövid szakaszában voltak hajlandóak, de így is hoztuk a korábbi évek eredményeit.

Szabó Zalán

2 hozzászólás to "Egy csukás nap"

gravatar

steveolson  on október 21, 2011

Ezt a Bugaszeget eddig kihagytam, de egyszer meg kellene néznem az biztos.

Szép csukák Zalán, jó kis peca volt ez!