Dunai kaland

Posted on május 26, 2011, under Horgásztörténetek.

FárasztásReggel van, ülök a munkahelyen és álmosan meredek magam elé, a szokásos napindító teának sok hatása nem volt. Egyszer csak csörög a telefon, Aurél az, már rég nem beszéltünk, vajon mit akarhat. Egy dunai horgászatra invitált, most jó a vízállás, ráadásul bíztató hírek jöttek süllő fronton. Ettől rögtön felébredtem, sokáig nem kellett győzködni. Néhány egyeztetésre még szükség volt a hétvége előtt, de délután kettőkor a megbeszélt időben ott álltam Aurél ajtaja előtt, teljes menetfelszerelésben. Régóta szemezgettem már a Dunával, de a távolság miatt sosem mertem nekivágni, nehéz így kiismerni. Most azonban nem egyedül mentem, ráadásul konkrét infokkal is rendelkeztünk az előző napokról, jók voltak a kilátások.
A terv az volt, hogy elsőként egy kőgátat nézünk meg az élővizen balinok reményében, majd egy sügéres pályára megyünk át egy közeli holtághoz, estére pedig jön a fő attrakció, a süllők üldözése egy másik holtágon. Persze először az engedélyért kellett elugrani, ezt informátorunk, Peti már kiváltotta nekünk. Emellett még egy csomag gumit is adott a papírok mellé, mondván itt ez a tuti. Kezdtem úgy érezni magam, mintha egy méregdrága befizetett horgásztúrán vennék részt, tudtam Petire érdemes hallgatni, az eredményei magukért beszélnek, jónéhány kapitális süllőn van már túl és a héten is szépen fogott.Dunai kőgát
A víz jött fel az utóbbi néhány nap alatt, de szerencsére a kőgát még szárazon volt, közel a végéig ki lehetett menni. Erős szembe szél fújt, pont az ellenkező irányból, mint vártuk. A dobástávolság így jelentősen csökkent, de Aurél bevállalta a harcot, én meg addig a gát másik oldalát vallattam. Rablást nem láttunk, így mélyebben vezettük a wobblereket. Ez önmagában még nem volt elég, az első kapás akkor jött amikor sikerült Aurélnak egy hosszabbat dobnia. Sajnos nem akadt jól, néhány rugás után lefordult a hal. Ez azonban felvillanyozott minket és próbáltuk a területet alaposabban átvizsgálni, ez viszont már nem hozott eredményt. Sok időt eltöltöttünk itt, sietősen botorkáltunk kifelé, hogy még legyen idő megnézni a sügéreket.
Némi keresgélés után sikerült a kiszemelt helyre odaérni. Jókora tömeg volt a parton, de pont a legjobb hely üres volt. Igaz rajtunk kívül szerintem senkit nem érdekeltek a kis csíkosok, többiek inkább a békéshalakat kergették. A terepet nehezítette, hogy épp szállt a nyárfaszösz és pont a helyünkre fújta össze a szél, gyakran kellett a zsinórt tisztítani. A sügérek azonban helyben voltak, hamar sikerült kettő apróságot horogra csalni twisteremmel. Ekkor kisebb szünet következett, inkább csak beszakadni sikerült párszor. Tovább kerestem azért őket és egyszercsak a csalim kiemelésekor utánajött egy szebb példány, még a vízből is kicsapott, de már nem érte el. Újra megvoltak a halak és újra eljátszottuk néhányszor ezt a játékot, de szerencsére azért csak sikerült megfogni a tettest. Ismét szakadás, majd a pakolás következett, fogyott az időnk, vártak a süllők, ráadásul Aurélnak nem volt szerencséje a sügérekhez, nem tudta megfogni őket, igaz a felszerelése sem rájuk volt méretezve.Dunai sügér
Rövid kocsikázás után megérkeztünk az igazi célponthoz, egy másik holtágra. Itt már gyalogolni is kellett bőven, eltartott egy darabig mire becuccoltunk. Közben a távolban csúnya felhők gyülekeztek. Az esőt csak másnapra jelezték, reménykedtünk, hogy bejön a számításuk. Elkezdtünk dobálni az ajándékba kapott tuti twisterekkel és vártuk a süllőket. Aurélnak hamar kapása lett és egy mini kősüllőt segített partra. Jó kezdés volt, úgy tűnt azért már relatíve korán is van hal itt, mégha nem is a nagyok. A terep igencsak akadós volt, emellett tele volt kagylóval is, ráadásul néha úgy kopgott a fenéken a csali, mintha kapás lett volna. Sikerült beszakadnom és végül úgy döntöttem, hogy saját csalikkal kisérletezek, a beváltakat meg megtartom inkább a legjobb időszakra. Jól tettem, ugyanis vesztettem néhány gumit még menet közben. Aurél viszont mesterien kerülte el az akadókat, egyszer sem szakadt, viszont újabb kapása volt, immáron egy szebb kövest fogott. Valamit rosszul csinálhattam, ugyanis akadón kívül semmit nem fogtam. Közben közeledett a mágikus hét óra, egyre több halmozgást is láttunk, és rablások törték meg a csendet. Gondolkoztam, mit lehetne változtatni, hogyan lehetne a halak eszén túljárni, de ezen gondolataimból Aurél hangja zökkentett ki, ismét fárasztot, ezúttal egy fogassüllő volt a zsákmány.Aurél kövese
Kezdett már ciki lenni a helyzet, de a folytatás elmaradt, ugyanis megérkeztek a felhők és velük együtt az eső is. Egy darabig kitartottunk, dobáltunk, majd egy fa árnyékában vártuk a vihar végét. Közben a halaknak nyomát sem láttuk, rablások és halmozgások megszűntek, kapásunk sem volt már. Végül a távozás mellett döntöttünk, elég volt ennyi a napra. Igaz a süllők elkerültek, de azért az első dunai halakat sikerült megfognom és megismertem néhány helyet, mostmár tudom mire lehet számítani. Az biztos, hogy nem utoljára jártam itt, ez az a hely ahová úgy gondolom érdemes visszajönni.

Szabó Zalán

5 hozzászólás to "Dunai kaland"

steveolson  on május 26, 2011

Az a kövezés nagyon ott van a szeren!

Lelkes  on augusztus 8, 2011

És ha nem gond itt is a kőgátra lennék kíváncsi, hogy ez hol található? 🙂 Persze csak ha nem titok
Üdv.: Lelkes
Ha gondoljátok egyszer lejöhetnétek Adonyba a holtágra pergetni szennyeslelku barátoddal. Szívesen beszélgetnék veletek egy kicsit… persze közben dobálgatnánk egy picit 🙂

Zalan  on augusztus 8, 2011

Pontos helyre nem emlékszem, mert nem én vezettem és több helyen is voltunk, de az biztos, hogy a Dunakanyar környéke.
Adony érdekes lehet, örülnék ha egyszer elkalauzolnál. Köszi előre is.

Lelkes  on augusztus 9, 2011

Hát szívesen megmutatom a holtágat. Mondjuk én is csak idén kezdtem itt a horgászatot. De azért most már tudok 1-2 dolgot róla. sügér is sok van csak meg kell találni a csapatot. Süllő éjszaka, csuka balin egész nap jól fogható. És vannak nagyon nagy halak. Akármikor egyéni rekorddöntés lehet… 🙂 Főleg sügérből és csukából

Zalan  on augusztus 10, 2011

Köszi, szeptember-október környékén térjünk vissza rá, érdekel a dolog.