Robinson party

Posted on november 20, 2010, under Horgásztörténetek.

CsukaFél éve hallottam először a Robinson szigetekről és már akkor megfogalmazódott bennem, hogy jó lenne itt horgászni. Ez a két kisebb tóból és több kilométernyi csatorna-labirintusból álló terület rengeteg sügért és talán mégtöbb csukát rejt annak ellenére, hogy soha nem volt telepítve. Az Ipoly időszakos áradásai töltötték meg hallal, melyek remek élőhelyet találtak itt. Közben a horgászok is nagy számban lepték el a vizet, fosztogatják is rendesen, de még így is szép fogásokról érkeztek a hírek. Szombat hajnalban indultunk párommal, ugyanis barátaimmal ide szerveztünk egy találkozót a hétvégére.
Nyitás után nem sokkal meg is érkeztünk, a csapat egy része már itt volt, de nem sokkal később a miskolci társaság is megérkezett. Ezután Viktor tartott egy gyors eligazítást, ő már ismerte a terepet, elmondta mit-hol érdemes és mindenki elindult felfedezni a vizet. Elsőként a parkoló melletti kis tónál kezdtünk, majd sorban jöttek a csatornák közelebbi szakaszai. Nem titkoltan sügért szerettem volna fogni, értük jöttem és ennek megfelelően könnyű botommal horgásztam, apró gumicsalikkal. Az első kapások nem is várattak magukra sokáig, elkezdtük fogni a halakat, sügért és csukát vegyesen. Az rögtön látszott, hogy kis méretük ellenére is igen óvatosak, jó eséllyel már mindegyik volt a parton és ezt el akarták kerülni. Sügérből a 10-15cm-es korosztály jött, míg csukából két méret, egy ami nem sokkal méret feletti, illetve egy ami biztosan alatta volt. Jó eséllyel két ívás volt tavasszal és mindkettő méret idei.Robinson szigetek
Mire elérkezett az ebédidő, már körvonalazódni látszott a halak tartózkodási helye, illetve étvágya. Sajnos a sügér nem igazán mutatta magát, egy-egy példányt lehetett csak elcsípni, ráadásul többen egy darabot sem fogtak. Az egyértelmű volt, hogy a csatornák elágazásai, befolyói a legjobb helyek, szinte kizárólag itt találtam belőlük, átlagos csatornaszakaszon nem volt jellemző. A csukák esetében viszont más volt a helyzet, bárhol beléjük lehetett botlani, ettek is és annak ellenére, hogy mini csalikkal horgásztam, így is több csukám volt, mint sügérem.Bugyli
Ebédre pizzát rendeltünk egy szécsényi helyről, szerencsére kihozták a partra, így nem maradtunk éhen. Az evés mellett megbeszéltük a tapasztalatokat és a napnyugtáig hátralévő jó másfél órát tervezgettük. A döntés az lett, hogy Viktor és Géza megmutatta kedvenc sügérező helyeiket a tavakon, eddigre már telefogták magukat csukával és megjött a kedvük a csíkos banditákhoz is. Hamar odaértünk a nyerő helyre és Géza már szedte is a halat egy part menti törésről. Nekem persze kapásom sem volt, míg neki folyamatosan, kezdett kellemetlen lenni a helyzet, ezért megfigyeltem hogyan horgászik. A víz átlátszósága miatt természetes színű csalit használt, emellett pedig drótelőkét sem használt, ugyanis ez is zavarta a finnyás ragadozókat. Ez utóbbit én azért fennt hagytam, de a csalimat lecseréltem és már ez is meghozta az eredményt. Elkezdtek jönni a kapások, igaz a legtöbb megfoghatatlan volt, egész apró és óvatos sügérek voltak. Hamar eltelt a napnyugtáig hátralévő idő és ahogy eltűnt a nap, kedvenc halaim is odébbálltak és megszűntek a kapások is.Sügér
Visszatértünk a “központba” és megbeszéltük a nap tapasztalatait. Egyértelműen látszott, hogy rengeteg hal van itt, azonban a horgászok száma sem sokkal kisebb, ezért a halak már rendkívül óvatosak lettek. Az tudott kiemelkedő eredményt elérni aki hajlandó volt elmenni a távolabbi, nehezebben megközelíthető helyekre, ugyanis itt még viszonylag nyugalomban éltek a csukák és ez kapókedvükön is meglátszott. Sügér fronton sajnos nem volt már ilyen jó a helyzet, belőlük senki sem fogott sokat, ők valamiért sztrájkoltak. Ezután pedig a szalonnasütés következett, jó hangulatban telt az este, majd a hosszú nap után visszavonultunk a faházakba.Hajnal
Vasárnapra már túl sok mindent nem terveztem, de egy reggeli pergetés még belefért. Páromnak kezébe nyomtam a csukázó botomat, majd elindultunk olyan részek felé ahol még nem jártunk. Én továbbra is sügéreztem, míg Adrival pedig első pergetett halát szerettem volna megfogatni. Lassan indult a nap, a hajnali párában pihentek a halak, de ahogy világosodott, egyre inkább mocorogni kezdtek. Túl voltam néhány halon, mikor Adri kiabált, akció van. Rohantam és gyorsan megszákoltuk az apró csukát. Nagyon örültem neki, hogy végre sikerült műcsalival is fognia egy halat, igaz ő nem lelkes horgász, de azért szerettem volna ha belekóstol milyen is a pergetés.Átlagméret
Eljött a pakolás ideje és szomorúan intettünk búcsút a csapatnak és a víznek is. Összesen hét csukát és tizenegy sügért fogtam ami a víz lehetőségeit figyelembe véve nem sok, azonban rengeteg rontott kapásom és lemaradt halam is volt. Akik célzottan csukáztak és nem töltöttek sok időt beszélgetéssel, azok harminc fölé is tudtak menni, igaz ehhez már helyismeretre is szükség volt. Egy dolog biztos, jövőre visszajövök!