Móri pontyok

Posted on április 28, 2010, under Horgásztörténetek.

8.8kgA Móri Ezerjó horgásztó már országos hírnévre tett szert halállománya miatt, innen ritkán távozik horgász fogás nélkül. Eddig elkerültem ezt a vizet, mert nagyon akadós volt és nem rendelkezem ilyen terepre megfelelő felszereléssel, ráadásul az állandó tömeg sem vonzott. A télen azonban leengedték a tavat és az akadók nagy részét kiszedték, így már a legnagyobb probléma elhárult. Az állomány egy része ugyan megsínylette az átépítést és volt halpusztulás, mely elsősorban a tokhalakat érintette, de még így is rengeteg hal maradt a tóban. Egyik barátom szervezett ide egy közös pecát és nem mondhattam nemet a meghívásra. A helyet előre lefoglalta, ezért azon sem kellett aggódni, hogy a legjobb részek már foglaltak lesznek.
Reggel hétre értünk ki a partra, a napijegyek megváltása után kipakoltunk. Közben már a vizet kémleltük és egy igen ritka látvány tárult elénk. 5-10kg-os pontyok ugráltak sorban, ráadásul nem csak egy-egy helyen, hanem mindenhol. Volt amelyik olyan közel ugrott a parthoz, hogy majdnem lefröcskölt bennünket. Ilyen haltömeget eddig még sehol nem láttam, biztos voltam benne, hogy ha itt nem fogunk akkor sehol sem. Hárman voltunk, mindketten két-két bottal terveztünk horgászni. Úgy beszéltük meg, hogy egy bottal úszózunk magunk előtt egy sávban egy etetésen, míg a másikkal pedig fenekezővel kereső horgászatot folytatunk.
Az úszós szerelékkel a parttól jó 30m-es távolságba horgásztunk, itt már 2.5-3m volt a vízmélység. Az alapozó etetés mindannyiunknál két kiló száraz etetőanyag bekeverve némi adalékkal, míg később a ráetetés további etetőanyag gombócok vagy pelletek és magok formájában történtek. Én a TopMix Kék kagylós etetőjét kevertem egy kis ponty aromával és 5x magmix-szel dúsítva, csalinak pedig a Nagy ponty ízű pelletet tettem fel. A nagy csobogás után egy kis csend következett, de jó fél óra múlva megjelentek a halak és sorban jöttek a kapások. Geri nyitott egy compóval, majd jött egy-egy kárász és utána már a pontyok domináltak. Mindhármunknak volt bőven kapása, azonban Sanyival bénáztunk rendesen, egyszerűen nem tudtuk megfogni őket vagy gyakran lemaradt a hal menet közben. Nálam a problémát az jelentette, hogy a rövid, 3.6m-s botommal nem tudtam rendesen bevágni, mire kifeszítettem a fenéken fekvő szinórt, elfogyott a bevágás lendülete és nem tudtam rendesen a horgot belehúzni a hal szájába. Miután a szél is feltámadt, úgy döntöttem elég volt az úszózásból, gyorsan átszereltem egy könnyű fenekezőre és ólmos szerelékkel dobáltam tovább az etetést. Ezután már nekem is megakadtak a kapások, ráadásul volt nem egy botvivős is közöttük, kifejezetten élveztem. A halaim mérete átlagban olyan 5kg körül volt, de erre a cuccra jött a legnagyobb pontyom is, mely 67 cm hosszú volt és 8.8kg-ot nyomott. A prímet Geri vitte, sikerült egy 14.5kg-os tükröst kivennie hosszas küzdelem után, mely a nap hala lett. Egyértelmű volt, hogy a pontyok jól reagáltak az etetésre, sikerült őket koncentrálni és a ráetetéstől sem szaladtak világgá, mint ahogy egy természetes vizen tették volna. Itt hozzászoktak már ehhez és iszonyat mennyiségű etetőt felkajáltak. Annak ellenére, hogy még tavasz van, lehetetlen volt túletetni őket.Átlagméret
A fenekezős szerelékhez komoly etetést nem csináltunk, csak PVA csomagot akasztottunk a horog mellé, illetve a srácok még néhány bojlit is lőttek a környékre. Ezeken a botokon kevesebb volt a kapás, de annyi ponty volt, hogy előbb-utóbb valamelyik bajszos belefutott és elhúzta a csalit. Nálam a szokásos Mainline Cell volt a horgon, míg a többiek a Honyák Gábor féle Big Green-nel próbálkoztak és a halak szerették mindkét golyót. Az egyértelműen látszott, hogyha egy darabig nem volt kapás, érdemes volt újracsalizni és bedobni máshová, ilyenkor általában hamar jött az újabb jelentkező. Közben észrevettük, hogy a tó sarkában a vízben benntmaradt bokor környékén rengeteg hal tanyázott, szabad szemmel is jól láthatóak voltak. Ekkor Gergő és Sanyi is a környékre dobta be a szerelékét, erős cuccal horgásztak, így volt esély kifordítani az akadóból a halat. Itt a kapások száma megugrott, igaz nem akadt minden hal jól, de néhány extra potykát matracra tudtak fektetni.
A nap gyorsan eltelt, bár voltak hosszabb holtidőszakok is, de összességében sok kapásunk volt. Igaz sok hal le is fordult a horogról, de csak pontyból így is olyan minimum 20db-ot zsákmányoltunk. Ismerve a tó halállományát ez nem számít túl jónak, de kifelé menet a halőrrel elbeszélgetve rájöttünk, hogy hárman fogtunk kb annyit, mint a tavon az összes többi horgász együttvéve. Sokan nulláztak ezen a napon, így azt hiszem kihoztuk a lehetőségből a maximumot.